13

مقصر اصلی اوتیسم را بشناسید:

  • کد مقاله : 1826
  • 12 آذر 1399 - 12:45
مقصر اصلی اوتیسم را بشناسید:

اوتیسم محققین آمریکایی با انجام آزمایش بر روی سیستم ایمنی بدن متوجه شدند که مسدود شدن یک مولکول خاص در این ناحیه موجب اختلالات اوتیسم می شود. آنها بر این باور هستند که سیستم ایمنی بر روی رفتار اجتماعی گونه های مختلف از جمله: هوش تاثیر مستقیم داشته و نقص این مکانیزم بر روی انسان […]

اوتیسم

محققین آمریکایی با انجام آزمایش بر روی سیستم ایمنی بدن متوجه شدند که مسدود شدن یک مولکول خاص در این ناحیه موجب اختلالات اوتیسم می شود.

آنها بر این باور هستند که سیستم ایمنی بر روی رفتار اجتماعی گونه های مختلف از جمله: هوش تاثیر مستقیم داشته و نقص این مکانیزم بر روی انسان می تواند موجب بروز طیفی از اوتیسم و اسکیزوفرنی می شود.

مولکول خاصی در سیستم ایمنی بدن بنام اینترفرون گاما وجود دارد.

وقتی این مولکول توسط محققین به طور ژنتیکی در موش ها مسدود شد، مناطقی از مغز که به تعاملات اجتماعی اختصاص دارد از کار افتاد و این امر موجب ازبین رفتن تعاملات اجتماعی در موجودات خواهد شد و با فعال کردن مجدد این مولکول موش ها به حالت عادی برگشتند.

چه تصورات اشتباهی درمورد اوتیسم وجود دارد؟

۱-اوتیسم اختلال رشدی نادر است.

۲-فقط پسر ها مبتلا به اوتیسم می شوند.

۳-تمام کودکان اوتیسیک را باید در مراکز خاص نگهداری کرد.

۴-کودکان اوتیستیک به لمس شدن هیچ علاقه ای ندارند.

۵-کودکان اوتیستیک هوش بالایی دارند و موزیسین های قابلی می شوند.

تصور اینکه این افراد در مدت چند روز یک زبان جدید یاد میگیرند عقیده اشتباهی هست.

۶-اوتیسم به علت سردی و بی عاطفگی مادر به وجود می آید.

۷-کودکان اوتیستیک حساسیتی نسبت به درد ندارند.

۸-کودک اوتیستیک هرگز نمی تواند حرف بزند.

۹-کودک اوتیستیک هیچگاه تماس چشمی ندارد.

۱۰-اوتیسم از طریق واکسن ایجاد می شود.

۱۱-هیچ گونه عاطفه ای ندارند.

۱۲ -به طور کامل با دنیای بیرون قطع ارتباط می کند.

درحالیکه اوتیسم در یک نفر از هر ۱۶۰ تولد دیده می شود و در تمام دنیا و نژاد و قبیله دیده می شود.

با وجود اینکه شیوع اوتیسم در پسران چهار برابر دختران است اما دختران بسیاری از علائم اوتیسم را به درجات مختلف از خود بروز می دهند؛ دختران بیشتر به افسردگی دچار می شوند اما محققان نیو همیشایر با نگاه دقیق تر به فرآیند فسفریلاسون در مغز در یافته اند که ۲۰۴ پروتئین در مغز دختران دارای تنظیم دقیق تری در مقایسه با پسران هستند که ۳۱ درصد آنها با بیماری اوتیسم مرتبط است و دختران توانایی انجام چندین کار به صورت هم زمان دارند اما پسران اختصاصی تر و تمرکز یافته هستند.

بیشتر کودکان اوتیستیک در خانه و به همراه خانواده خود زندگی می کنند و بزرگ می شوند و فقط تعداد کمی از آنها به موسسات خاص نیاز دارند که این افراد اغلب، عقب مانده ذهنی شدید و یا علاوه بر اوتیسم مشکل جسمی یا نورولوژیک دارند.

در حالیکه بعضی از کودکان اوتیستیک نسبت به محرکات لمسی حساسیت بالایی دارند، بسیاری از این کودکان نیز لمس شدن و در بغل گرفته شدن و بازی هایی که به تماس جسمی نیاز است دوست دارند.

تقریبا ۷۰ تا ۸۰ درصد کودکان اوتیستیک بهره هوشی پایین تر از حد طبیعی دارند و بسیاری عقب مانده ذهنی هستند. بقیه کودکان اوتیسیک بهره هوشی متوسط یا بالاتر دارند. تعداد کمی از این افراد موزیک یا ریاضی یاد می گیرند.

این توانایی کودکان اوتیستیک در گذشته ((دانشمند نادان)) نام گرفته بود که درحال حاضر به جای آن، اصطلاح ((دانشمند اوتیستیک )) را به کار می برند.

اوتیسم ناشی از اختلال عملکر مغز است. با وجودی که علت اوتیسم کاملا مشخص نیست، اما این تئوری فروید ((مادران یخچالی))اشتباه است و رد شده است (اصطلاحی در فرضیه فروید که بیان کننده مادرانی است که با

فرزندان خود رابطه سردی دارند و از نظر فروید این رفتار مسبب اوتیسم بود).

بسیاری از این کودکان به درد واکنش طبیعی دارند و آن را احساس می کنند.

۴۰تا ۵۰ درصد این کودکان مهارت های زبانی نداشته و یا در حد بسیار کنی دارند که این حالت همراه با عقب ماندگی شدید ذهنی است.

به هر حال اوتیسم اگر زود تشخیص داده شود و فرد زیر نظر گفتار درمانگر قرار بگیرد، می تواند همانند (سه چهارم ) کودکان اوتیستیک حرف بزند.

بسیاری از کودکان اوتیستیک از طریق تماس چشمی ارتباط دارند ولی ممکن است میزان آن از دیگر کودکان کمتر باشد. آنها به مردم نگاه میکنند، لبخند می زنند و بسیاری از احتیاجات خود را از طریق ارتباط غیر کلامی تفهیم می کنند.

معمولا علائم اوتیسم در دو تا سه سالگی ظاهر می شود. در این مدت کودک واکسن های مختلفی تزریق می کند.

همزمان واکسیناسیون و بروز علائم اوتیسم باعث شده که تئوری های مختلف مبنی بر ارتباط این دو مسئله مطرح شود، اما با توجه به تحقیقات بسیار بین این دو رابطه علت و معلول پیدا نشد.

مواردی که در کودک اوتیستیک بیش از بقیه کودکان طبیعی دیده می شود:

-نمره آپکار(نمره ای که ۵ دقیقه پس از تولد نوزاد داده می شود و نشانگر سطح هوشیاری اوست).

-زایمان به کمک بریچ

-تولد زود هنگام (تولد قبل از پایان هفته ۳۵ بارداری)

-وجود سابقه بیماری های روحی در تاریخچه خانوادگی

-اسکیزوفرنیا

-وجود اختلالاتی مشابه (سایکوز، افسردگی و اختلالات دوقطبی)

-سرعت رشد بالای اندازه سر در طی اولین سال عمر.

تحقیقات نشان داده است که بین اوتیسم و موارد زیر ارتباطی وجود ندارد:

-وزن نوزاد

-تعداد زایمان های قبلی مادر

-تعداد  معاینات پزشک قبل از بارداری

-سن والدین در زمان تولد نوزاد

-وضعیت اجتماعی و اقتصادی خانواده.

مقایسه روش سانرایز و ای بی ای

این دو روش در شش قسمت با هم تفاوت اصلی دارند که هر قسمت را در یک پیام برای شما قرار می دهم.

درک از اوتیسم

دیدگاه ای بی ای: اوتیسم یک اختلال رفتاری با رفتارهای کم رنگ شده یا تقویت شده می بیند.

دیدگاه سانرایز: اوتیسم را یک اختلال تعامل اجتماعی که مرکز آسیب ارتباط داشتن با مردم است می بیند.

درک از اوتیسم

دیدگاه ای بی ای: کودک به یک ساختاری نیاز دارد ،باید یاد بگیرد بنشیند و یک برنامه را مطابق با آنچه که از او درخواست می شود را دنبال کند.

دیدگاه سانرایز: به شخص کمک می کند انعطاف پذیر باشد و به طور خودبخودی او را توانا می کند تا با خواست خود تغییر کند و از تعامل با دیگران لذت ببرد.

روش های یادگیری مهارت های جدید

ای بی ای : بااستفاده از تست های گسسته یا روش های مشابه بچه را مجبور به نمایش یک رفتار بارها بارها می کنند تا آن را به خوبی انجام دهد.(به وسیله جایزه)

سانرایز: در هربازی یا فعالیت علاقمندی در خود بچه ایجاد می کند به طوری که بچه برای تعمیم مهارت ها هیجان زده است و برای اطلاعات بیشتر پیش می آید. این به شکل طبیعی اتفاق می افتد نه با برنامه ریزی.

گستره یادگیری

ای بی ای: اغلب روی مهارت های آکادمی متمرکز است.

فرضیه های علمی مانند ریاضی را به عنوان یک راه بسیار عالی برای جبران عدم مهارت های اجتماعی می بیند.

سانرایز: همیشه اول اجتماعی بودن را یاد می دهد.

به دنبال کمک به کودک برای غلبه بر نقص های مهارت های اجتماعی

نقش اولیا

ای بی ای: اکثر اجرا کنندگان حرفه ای هستند، و اولیا نقش مشاهده بیشتر دارند

سانرایز: اولیا بیشترین نقش مرکزی را دارند زیرا عشق، فداکاری و تجربه آن ها از فرزندشان بی بدیل است.

نگرش آسان کننده

ای بی ای: به حد زیادی بی ربط با نرم افزار موثر برای تکنیک های که در شکل دادن رفتارها مهم است، می بیند.

سانرایز: نگرش را به عنوان حیاتی مهم می بیند، چنانچه داشتن یک نگرش بدون قضاوت و استقبالی ،تعیین می کند که آیا کودک احساس امنیت و راحتی کافی می کند تا بتواند تعامل کند و یاد بگیرد.

۸ روش برتر برای آموزش کودکان اوتیسم

یک شبکه اجتماعی برای بیش از  ۲۸۰۰۰ والد کودک اوتیسم سوال زیر را مطرح کرد.

چه روش های آموزشی بیشترین نقش را در پیشرفت کودک شما داشته است .

از والدین اینگونه سوال پرسیده نشد که بهترین روش درمانی کدام است بلکه از آنها پرسیده شد که بهترین روش درمانی برای فرزند شما کدام بوده است.

آنچه برای یک کودک در طیف ممکن است کارایی داشته باشد ممکن است برای کودک دیگر کارایی نداشته باشد.

ما روش هایی را که فکر می کردیم بیشترین کارایی دارند را جز انتخاب ها قرار دادیم.

بیشتر والدین با ذکر یک یا دو روش به سوال ها پاسخ  دادند.

اسب درمانی ۲ درصد

رژیم غذایی ۲ درصد

جلسات روان شناسی و روان پزشکی ۲ درصد

روش های فلور تایم ، PRT ،  پکس ، شنا  ۱ درصد

سایر موارد که کمتر از یک درصد ذکر شده است

مدرسه ، آب درمانی  و…

فعالیت ما  به معنای تحقیق جامع نیست بلکه منعکس کننده نظر  ۲۸۰۰۰ والد است که فرزندشان تحت آموزش بوده اند.

عوامل محیطی از جمله کیفیت هوا نقش مهمی‌ در این بیماری دارند.

یک تحقیق جدید از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نشان داده است که کودکانی که دارای یک ژن خاص (MET) هستند و در مناطق آلوده زندگی می‌کنند، ۳ برابر کودکان بدون ژن MET و ساکن مناطق پاک، احتمال ابتلا به اوتیسم را دارند.

مطالعه ای دیگر از دانشگاه pitesberge که درباره کودکان پنسیلوانیای جنوبی انجام شده است، بر روی تماس آن‌ها با ذرات PM 2/5 (ذرات معلق کوچکتر از ۲/۵ میکرون) تمرکز کرده است.

پنسیلوانیای جنوبی از جمله مناطقی است که بر اساس گفته انجمن ریه آمریکا، از نظر آلودگی ذرات ۲/۵ میکرون، جایگاه بالایی دارد در این تحقیق گفته شده است که این ذرات معلق تقریبا ۱/۳۰ سایز متوسط موی انسان هستند و شامل گرد و غبار، دوده و ذرات مشابه می‌شوند.

به علت ابعاد فوق العاده کوچک، این ذرات ممکن است مستقیما به ریه‌ها برسند و سپس وارد جریان خون شوند. کودکانی که بیشتر در معرض ذرات معلق ۲/۵ میکرون قرار دارند، حتی با در نظر گرفتن عوامل دیگر ایجاد اوتیسم، ریسک بیشتری در ابتلا به اوتیسم دارند.

آزمایشات نشان داده است ذرات با ابعاد بزرگ تر مانند ۱۰ میکرون، ارتباط کمتری با ایجاد اوتیسم دارند.

یک تحقیق جدید دیگر که توسط محققین دانشگاه‌ هاروارد انجام شده است، بین آلاینده‌هایی خاص و اوتیسم ارتباطی را شناسایی کرده‌اند.

زنانی که در دوران بارداری به خصوص در ۳ ماه آخر، در معرض مقادیر بالایی از ذرات معلق حاصل از احتراق سوخت ماشین‌ها و یا جیوه هستند، ۲ برابر بیشتر از حالت عادی احتمال به دنیا آوردن فرزند مبتلا به اوتیسم را دارند.

زنانی که در معرض سرب، منگنز و کلرید متیلن قرار دارند نیز احتمال به دنیا آوردن فرزند اوتیسمی‌ را دارند. ریسک این گروه کمتر از گروه جیوه و آلاینده‌های معلق ترافیکی است.

در این تحقیقات از داده‌های مرکز حفاظت محیط زیست آمریکا برای تخمین میزان تماس زنان باردار با آلاینده‌های ذکر شده، استفاده شده است.

چگونه می توان اوتیسم و سندرم آسپرگر را تشخیص داد:

به نظر می رسد سندرم آسپرگر پس از اختلال اوتیسم آغاز گردد و یا حداقل پس از آن تشخیص داده می شود.

مسلم است عملکرد یک کودک آسپرگر نسبت به کودک اوتیسم در سطح بالاتری قرار دارد ،زیرا به طور طبیعی بهره هوشی کودک آسپرگر در سطح طبیعی و یا بالاتر از طبیعی است.

با وجودی که احتمال دارد الگو های رفتاری کودک آسپرگر غیر معمولی باشد، اما اصولا تاخیر در رشد زبان وجود ندارد.

برخلاف کودک اوتیستیک، در یک آسپرگر هیچ شواهدی مبنی بر تاخیر در رشد و درک و یا رشد مهارت های فردی و رفتار های تطابقی وجود نداشته و این افراد در دوران کودکی نسبت به محیط پیرامون خود کنجکاو نشان می دهد.

ممکن است کودکان آسپرگر در تعامل با همسالان خود مشکل داشته باشند. ممکن است رفتار هایی بروز دهند که از نظر اطرافیان عجیب باشد .

دوست دارند دیگران را در اطلاعات خود شریک نمایند.

بر اساس نظریات AACAP کودکان آسپرگر برای ابتلا به انواع اختلالات روانی از جمله (افسردگی، کاهش توجه و بیش فعالی، اسکیزوفرنی، اختلال وسواسی-اضطرابی) نسبت به کودکان اوتیسم بیشتر در معرض خطر هستند.

آیا بیماری های دیگری که علائمی مشابه اوتیسم داشته باشند وجود دارد؟

وقتی خانواده کودک به دلیل حرف نزدن وی به پزشک مراجعه می نمایند، چندین تشخیص وجود دارد که یکی از آنها اتیسم است.

زیرا چندین اختلال وجود دارد که علائمی مشابه اوتیسم دارند و پزشک در هنگام تشخیص باید به دقت این علائم را بررسی نماید:

۱-کم شنوایی:

هر کودکی که تاخیر در گفتار دارو باید از نظر وضعیت شنوایی مورد بررسی قرار گیرد. زیرا کودک کم شنوا به علت سرگردانی و عدم فهم دستورات، حرکاتی مشابه کودک اوتیستیک بروز می دهد.

مثلا :دستور های شما را اجرا نمی کند،صداها را غیر عادی تلفظ می کند و چون از شنیدن اصوات محیطی خود ناتوان است، از نظر اجتماعی ضعیف می باشد‌.

ممکن است به علت تلاش وی برای توجه به دهان فرد و تشخیص صداها،تماس چشمی ضعیفی داشته باشد و همچنین احتمال دارد که به علت عدم توانایی در برقراری ارتباط، کج خلقی و عصبی شود.

زبان کودکان ناشنوایی که سریعا تحت درمان مناسب قرار می گیرند طی مدت کوتاهی بهبودی قابل توجهی پیداد می کند.

بنابراین برای کودکی که تاخیر در گفتار دارد، آزمایش شنوایی اهمیت بالایی دارد زیرا ممکن است افت شنوایی در تمام و یا بخشی از فرکانس های صوتی مختلف وجود داشته باشد.

۲-عقب ماندگی ذهنی:

حالت دیگری که ممکن است علائمی مشابه اوتیسم به همراه داشته باشد، عقب ماندگی ذهنی است که در گفتار تاخیر دارند و در عقب ماندگی های شدید حرکات تکراری بی هدف و علائم اوتیسم دیده می شود.

متداول ترین انواع عقب ماندگی ذهنی ( سندرم داون) یا (منگولیسم) است که در هر ۸۰۰ تولد یک مورد دیده می شود.

البته در چند مورد بسیار ما در کودکان اوتیستیک که مبتلا به داون بوده اند مشاهده شده که در این حالت مشکلات بسیار شدید تر است.

۳-زبان پریشی اکتسابی:

یک نوع نادر از صرع کودکی، همراه با اختلال زبانی شدید است.

در این سندرم فرد پس از یک دوره رشد طبیعی، توان درک زبان و استفاده از گفتار را از دست می دهد.

این اختلال به کمک EEG می توان تشخیص داد. این سندرم در کودکان سه ساله و گاه کوچکتر دیده می شود.

در این کودکان تشنج هایی که همراه با علائم اوتیسم و ازبین رفتن گفتار است، وجود دارد.

به این دلیل به پزشکان توصیه می شود در کودکانی که سابقه قطع گفتار و رفتار های پسرفتی(از بین رفتن مهارت های کسب شده از جمله زبان، بازی، درک) دارند (این برگشت در یک سوم کودکان اوتیستیک دیده می شود و علت آن هم مشخص نیست).

این اختلال با مصرف داروی صرع و ای پی تی اچ  قابل درمان است.

۴-سندرم ایکس شکننده:

این سندرم رایج ترین دلایل ژنتیکی و ارثی عقب ماندگی ذهنی است.

شدت آسیب ذهنی در افراد مختلف، متفاوت بوده و دامنه هوشی این بیماران از طبیعی تا عقب مانده ذهنی شدید متفاوت است.

علت نام گذاری این سندرم آن است که در زیر میکروسکوپ قسمتی از کروموزومی ایکس شکننده و یا با فاصله دیده می شود. دیگر علائم این اختلال فیزیکی است.

مثلا:صورت کشیده و فکی برجسته  و گوش هایی بزرگ و برجسته دارند، خجالت زدگی، مشکلات حافظه، عفونت گوش میانی، تماس چشمی محدود و سینوزیت دارند.

زنان مایل این اختلال ۳۰تا۴۰درصد احتمال داشتن فرزند پسر عقب مانده و ۱۵تا۲۰درصد احتمال تولد فرزند دختر مبتلا به این اختلال را دارند.

کارشناسان معتقدند که باید تمام کودکان اوتیستیک مورد آزمایش قرار بگیرند تا احتمال وجود سندرم ایکس شکننده در آنها بررسی شود.

۵-اسکیزوفرنی کودکی:

این اختلال نادر ممکن است شبیه اوتیسم باشد.

شیوع آن کمتر از یک در ده هزار است. میزان این اختلال در مردان بیش از زنان است.

معمولا این حالت از پنج سالگی رشد می کند.

بهره هوشی این افراد نسبت به اوتیسم (بیشتر از ۷۰) است. الگو های خاص رفتاری این افراد عبارتند از: مشکل در توجه و تمرکز، پسرفت اجتماعی، حساسیت بالا نسبت به اصوات و بوها و لمس.

بیش از ۸۰ درصد این کودکان  توهمات شنیداری داشته و ۵۰ درصد عقاید خیالی و توهمی دارند.

۶-توبروز اسکلروزیس:

شیوع این اختلال یک نفر از هر ده هزار تولد است و با رشد غیر طبیعی بافت ها و یا تومور در مغز و یا سایر اعضای بدن مانند: پوست، کلیه، چشم، قلب، ریه ها مشخص می شود.

توبروز اسکلروزیس در حدود یک دهه قبل از توصیف کلاسیک کارنر از اوتیسم، علائم شبه اوتیسم را تعریف نمود.

این علائم اولیه عبارتند از: حرکات کلیشه ای،فقدان یا اشکال در گفتار ،عقب گرد و یا آسیب در تعاملات اجتماعی .

اسکلروزیس لکه های به رنگ صورتی کم رنگ در قسمت پایین کمر که دارای ظاهری شبیه پرتغال است.

ضایعات شبیه جوش به رنگ قهوه ای و قرمز است که در گونه و بینی دیده می شود.

۷-سندرم ویلیامز:

پیک سندرم نادر ژنتیکی است که موجب بروز مشکلات رشدی پزشکی می شود.

شیوع آن در حدود یک نفر از هر بیست هزار تولد می باشد.

این سندرم اولین بار در سال ۱۹۶۱ شناخته شد و از ابتدای تولد بروز نموده و شیوع آن در دختران و پسران یکسان بوده و در تمام نژاد ها و مناطق و کشور های مختلف دیده می شود .

در بیشتر موارد علت این اختلال از بین رفتن (کروموزوم سازنده پروتئین الاستین ) می باشد.

این بیماران ویژگی های خاص خود را دارند و نقص هوشی آنها شدید نیست.

اما تاخیر رشد در مایلستون های آنها به ویژه راه رفتن و حرف زدن کنترل ادرار دیده می شود.

در کودکان سندرم ویلیامز بعضی از ویژگی های اوتیسم از جمله: (سرگردانی)دیده می شود. به نظر می رسد این سرگردانی در سنین پایین شدید تر بوده و با بالا رفتن سن بهتر می شود.

دیگر ویژگی های مشترک اوتیسم و این اختلال عبارتند از: حساسیت بالای شنوایی، کج خلقی ، تکرار بی هدف های یک کلمه و یا حرکات بدنی و جنباندن بدن.

با وجود این تشابهات بین سندرم ویلیامز و اوتیسم، میتوان این دو اختلال را به کمک تفاوت های زیر متمایز (مشخصات ویلیامز که در اوتیسم دیده نمی شود)

-داشتن شخصیت بسیار دوست داشتنی در سندرم ویلیامز

-مهارت های بالای زبان بیانی

– از موضوعات بیگانه و عجیب نمی ترسند.

-به ارتباط داشتن با بزرگسالان بیش از همسالان خود علاقمندند.

تاکنون ارتباط بین سندرم ویلیامز و اوتیسم مورد بررسی قرار نگرفته است.

۸-سندرم کورنلیا :

این اختلال نوعی سندرم مادر زادی است و میزان شیوع آن دقیقا معلوم نیست.

اما تخمین زده می شود بین یک در ده هزار و یک در سی هزار تولد نوزاد زنده دیده شود. مشخصات این سندرم به این شرح است:

-داشتن چهره ای متمایز با سر کوچک، ابرو های پیوسته، مژه های بلند، بینی کوتاه و سر بالا و لب های باریک متمایل به پایین.

-رشد جنین در زمان بارداری و بعد از تولد کمتر از حد طبیعی است و نوزاد در زمان تولد وزن کمی دارد.

-غذا خوردن کودک با مشکل همراه داشت.

-تاخیر در نشانگر های رشدی وجود دارد (به خصوص در درک و یادگیری زبان).

-وجود مشکلات رفتاری(حساسیت بالا نسبت به لمس شدن، مشکلات رفتاری مانند؛ بیش فعالی، تمرکز پایین، رفتاری های تکراری و متضاد، رفتار های خود آزاری (صدمه زدن به بدن خود)

-بد شکلی ظاهری بدن و بازو ها

درآموزش کودکان اوتیستیک نقش والدین بیشتر است یا درمانگران؟

برخلاف اختلال های دیگر در این اختلال والدین نقش اصلی را دارند. آموزش یک جریان ادامه دار و شبانه روزی است. کودک شما تنها به گفتار درمانی نیاز ندارد؛ بلکه به یک آموزش همه جانبه و بسیط نیاز دارد. آنچه درمانگر انجام می دهد آموزش والدین برای تربیت کودک اوتیسم شان است.

کودک اوتیسم نیز می تواند آموزش پذیر باشد، اما به سبک دیگر و آموختن این سبک است که اهمیت دارد؛ اشتباه درمانگران قبلی این بود که می اندیشند درمان اوتیسم یک فرایند تخصصی است که تنها با روزی ۱ تا ۳ ساعت آموزش ممکن است.

البته درمان اوتیسم فرایندی تخصصی است؛ اما با روزی ۱ تا ۳ ساعت کودک بیشترین بهره آموزشی را دریافت نمی کند و برای آموزش کودک باید از تمامی مکان ها و زمانها استفاده کرد. به عبارت ساده تر باید شما که والدین کودک اوتیسم هستید بیاموزید که چطور کودکانتان را به شکل تخصصی کمک کنید.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://azarac.ir/?p=1826

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.